آیت الله گلپایگانی: بانوان ایرانی باید الگوی زنان مسلمان باشند
نوشته شده توسط : zwembril

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان امر حجاب وعفاف كشور گفت:‌ نقش بانوان ایرانی در ترویج این فرهنگ اسلامی مهم است.

این مرجع تقلید تصریح كرد: اگر زنان ایران به مكه و یا دیگر كشورهای اسلامی سفر می كنند باید حجاب آنها به گونه ای باشد كه زنان دیگر كشورها از آنها الگو گیرند .

آیت الله صافی افزود: باید همه بانوان كشور با تقویت بصیرت دینی خود، زمینه حجاب و عفاف را برای جامعه فراهم كنند.

وی با بیان اینكه مساله حجاب و عفاف اهمیت بسیاری دارد، گفت: باید همگان بویژه صدا و سیما برای تقویت فرهنگ اسلامی بویژه حجاب و عفاف دقت نظر داشته باشند.

وی وضعیت ظاهری برخی افراد را مناسب ندانست و افزود: متاسفانه این وضع خطرناك و نگران كننده از سوی فریب خوردگان و غافلان به عنوان شایستگی تلقی شده و زنان بدحجاب را مورد تشویق قرار داده و جایزه می دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از قرآن مجید و ذكر صفات و ویژگی های زنان و مردان مسلمان اظهارداشت: بدون شك شرافت و سعادت هر زن و مرد مسلمان تنها در این صفات ممتاز و برجسته است .

ایت الله گلپایگانی با انتقاد از برخی تفاسیر نادرست از آیات قرآن پیرامون زن و مرد، خاطر نشان كرد: از این طریق می خواهند هویت اسلامی زنان ومردان مسلمان را خدشه دار نموده و نوعی انحراف در جامعه ایجاد كنند.

وی با اشاره به اوضاع بحرانی و سقوط اخلاقی جوامع غربی ، تصریح كرد: امروز در اروپا وضع اخلاق به حدی تنزل یافته كه حتی انسانی با كمترین حجب و حیا از آن احساس شرمساری می كند.

وی با یادآوری غنای فرهنگی واعتقادی جامعه اسلامی، افزود: اسلام برای ما مسلمانان دستورات و محكمات را در خصوص روابط بین زن و مرد به طور كامل بیان فرموده ولی چون آنها چنین دستوراتی را ندارند جامعه آنها به این وضع دچار شده است.

این مرجع تقلید حجاب را از امتیازات زن مسلمان بر شمرد و گفت: حجاب زمینه تقرب و نزدیكی به خداوند را فراهم می كند.

آیت الله صافی همچنین حجاب را یك فضلیت و ثواب مضاعف برای مسلمانان دانست و یادآور شد: هیچ گاه عبای روحانیت تقدس چادر زن را ندارد چون كه جهاد واقعی را بانوان محجبه با حضور خود در جامعه انجام می دهند.

7407 / 380/





:: برچسب‌ها: مردم , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: